message d'erreur lecture video "embedding disabled request"

Posez toutes les questions concernant internet en général et son utilisation, les comptes Email, le chat, les opérateurs téléphoniques et fournisseurs d'accès, FTP etc...

Modérateur: Modérateurs

message d'erreur lecture video "embedding disabled request"

Messagepar Tchay » 10 Mai 2009 09:01

Bonjour,

Depuis que j'ai installé firefox 3.0.10, je n'avais plus de possibilité de visionner des vidéos. Après avoir ajouté le plugin flash, ca y est j'arrive a nouveau a les lires mais une video que j'arrive a lire sur youtube ne passe pas sur facebook et donne le message d'erreur "embedding disabled by request".

Quelqu'un pourrait il m'aider afin de résoudre ce soucis.

D'avance merci beaucoup.
Tchay
Libellulien Junior
Libellulien Junior

Re: message d'erreur lecture video "embedding disabled request"

Messagepar benouville » 12 Mai 2009 15:26

Bonjours!
embedding = Intégré (donc ton message) = "embedding disabled by request". "l'intégration est désactiver par la requête."
Donc ici je suppose que il s'agit de ton "plugin flash" pour visionner ta video.
et je suis dans le vraie, tout les messages vont dans ce sens, tient lis celui ci en tant qu'exemple.

I installed Flash Player, and it works just fine on all other aspects, but when I try it on "Make a Baby" in Facebook, the picture won't come up. I have tried uninstalling and installing as well as running as an administrator. I have tried to modify my active x controls in security, nothing is working! Help! :)

et tient voici ce qui est écrit à propos du flash player et facebook.
* Currently, Facebook requires Flash version 9.0.115 for all <fb:swf> tags.

* Make sure that the flashvars parameter is all lowercase. Some sources of embedded links capitalize the V, which does not work on Facebook.
* Currently, Facebook wraps the resultant Flash object in a <div> tag, so despite the fact that the embed/object tag is not block-level, consecutive <fb:swf> tags will appear one above the other instead of side-by-side.
* Facebook prevents direct script access from Flash with allowScriptAccess=none. To link or call JavaScript from your Flash object, you can use Flash localconnection and the fb:fbjs-bridge tag.
* To verify that your Flash object was loaded from a Facebook page, do the following. For security, this technique does not embed your secret key in your Flash app:

1. Get all the parameters whose names start with fb_sig. (Do not include the fb_sig parameter itself.) In Flex use Application.application.parameters to do this.
2. Strip the fb_sig_ prefix from all parameters, and make sure the keys are lowercase.
3. Create a string of the form param1=value1param2=value2param3=value3, etc., sorted by the names (not the values) of the parameters. Note: Do not use ampersands between the parameters.
4. Separately pass this string and the fb_sig parameter itself to your server, where your secret key is stored.
5. On your server, append your application secret key to the string that was passed in. The following is returned: param1=value1param2=value2param3=value3myappsecret
6. On your server, create an MD5 hash of this string.
7. On your server, compare the generated hash with the fb_sig parameter that was passed in. If they are equal, then your Flash object was loaded by Facebook. (Or by someone who stole your secret key.) In this case respond to the flash object with VALID or a similar code. If the signature is not valid, respond with INVALID.

provient d'ici.
http://wiki.developers.facebook.com/index.php/Fb:swf

donc je suppose que si tu as des problèmes de compréhension avec la langue anglaise, ou de cette notice technique, que une autre personne sur notre forum, pourra te le faire comprendre dans un autre sens.

donc dans un premier temps, regarde si ta version flash = Flash version 9.0.115.
et aussi "Some sources of embedded links capitalize the V, which does not work on Facebook."
Toutes les sources qui intègre des liens qui dispose ou intègre le "V" ne sont pas supporter par Facebook.
donc c'est les sources de tes liens qui ne sont pas supporter par le facebook, d'après moi. donc problème de paramétrage peut être???

tient ici en tant qu'exemple
<fb:swf swfbgcolor="000000" imgstyle="border-width:3px; border-color:white;" swfsrc='http://www.youtube.com/v/xxxxxxxxxx' imgsrc='http://img.youtube.com/vi/xxxxxxxxxx/2.jpg' width='340' height='270' />

Tu comprend mieux à présent?
benouville

Retourner vers Internet